Nella

Om igen vet så har ju Nella varit halt, men är idag bra! Eller det går iallafall framåt. 

Men iallafall så märkte vi att Nella inte var som vanligt en dag, hon såg inte pigg ut så vi gick ut och kollade när hon skrittade och insåg då att hon var halt på höger fram. Vi bad en i stallet och känna på benet och då hade hon puls. Vi bestämde då att vänta och se, så vi lindade båda frambena och hon fick gå i en sjukhage. Vi var ute och gick då och då. Vi tyckte det blev bättre men det släppte endå aldrig så efter cirka 2 veckor åkte vi in till ATG. Där inne så konstaterade de att hon var halt, då fick hon kortison och smärtstillande. Sen skulle vi vänta i 3 till 4 veckor och gå ut och gå 10 minuter morgon och kväll.

Tiden gick och hon blev bara piggare och piggare.

Efter 4 veckor åkte vi in och de sa att hon var bra och att jag äntligen skulle få börja sätta igång henne igen!! Så nu ska jag skritta i tre veckor och sen börja trava i försiktigt och sen fortsätta så tills vi är tillbaka där vi var förut. Jag red för första gången efter 1,5 månads väntan i onsdags. Det kändes helt underbart att få rida på min egna ponny igen ♥

image description 
Bild från ATG

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0